Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Radomsko zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gmina-radomsko.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Niektóre załączniki nie posiadają dostępnej treści.
  • Niektóre załączniki nie posiadają dostępnych opisów.

Treści nieobjęte przepisami

  • Na stronie www urzędu znajdują się treści, które nie zostały przez niego lub na jego rzecz: wytworzone albo sfinansowane, albo nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której urząd nie jest uprawniony.
  • Na stronie znajdują się złożone schematy i dokumentacja techniczna w formie nietekstowej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Arkadiusz Śmigielski- mejlowo asmigielski@gmina-radomsko.pl lub telefonicznie 446832707.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Radomsko, ul. Piłsudskiego 34, 97-500 Radomsko

Parking

  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 5 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Parking znajduje się od frontu budynku, przy ulicy Pułaskiego, bezpośrednio przy schodach i pochylni.

Pies asystujący

  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.

Wejście do budynku

  • Do wejścia prowadzą schody.
  • Stopnie są oznaczone kontrastowo.
  • Przy schodach znajduje się poręcz.
  • Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu 6%.
  • Przestrzeń manewrowa przed wejściem wynosi 150 centymetrów.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi mają wygodny i ergonomiczny uchwyt.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 110 centymetrów.
  • Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.

Przestrzeń za wejściem

  • Za wejściem do budynku znajduje się hol główny. Po wejściu z holu można dostać się do dwóch części budynku urzędu - w lewo do części A oraz w prawo do części B.
  • Punkt obsługi znajduje się na drugim piętrze budynku w części A w pokoju nr 10
  • Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
  • W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy.

Ciągi poziome

  • Pomieszczenia znajdują się na 3 kondygnacjach.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.

Ciągi pionowe

  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów

Schody

  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
  • Stopnie są oznaczone kontrastowo

Pomieszczenia

  • Około 30% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.

Łazienka

  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze części A budynku urzędu.
  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 80 centymetrów.
  • Pochwyty są po obu stronach ustępu.

Dostęp alternatywny

Budynek urzędu nie jest wyposażony w windę, co skutkuje brakiem możliwości dostępu na wyższe kondygnacje osób z niepełnosprawnościami. Merytoryczny pracownik urzędu, do którego kierowana jest sprawa, obsługuje klienta ze szczególnymi potrzebami na parterze budynku A w pokoju nr 3.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Osoba niesłysząca lub słabo słysząca ma możliwość skorzystania z usługi wideotłumacza PJM oraz SJM. Usługa realizowana jest w sekretariacie urzędu (Budynek A, II piętro, pokój nr 10) w godzinach 8:00 do 15:00. Urząd dysponuje przenośną pętlą indukcyjną. W budynku znajdują się oznaczenia w alfabecie brajla. Nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.