I Gminny Konkurs Pięknego Czytania zorganizowany przez Publiczną Szkołę Podstawową w Płoszowie oraz Gminną Bibliotekę Publiczną w Strzałkowie za nami. Patronat nad wydarzeniem objął Wójt Gminy Radomsko, a uczniowie klas II, szkół gminy Radomsko mieli szansę zaprezentować swoje umiejętności czytelnicze. Najlepszy spośród 10 uczestników okazał się Maksymilian Pisarek z PSP w Płoszowie.

 

 Chłopiec podczas odbierania statuetki. Statuetkę wręcza chłopcu kobieta

Konkurs był prawdziwym wyzwaniem, ponieważ uczestnicy musieli zmierzyć się z przeczytaniem 25 wersów prozy oraz wiersza, który losowali. Na uwagę zasługuje wysoki poziom uczestników – dzieci wykazały się nie tylko poprawnością w czytaniu, ale także płynnością, umiejętnością odpowiedniego wykorzystania znaków przestankowych oraz artystyczną interpretacją przeczytanych tekstów.

 Jury konkursowe. Pięć kobiet siedzi przy stole, na którym znajdują się książki Dzieci siedzą w ławkach. Przy jednej z nich stoi kobieta Dzieci siedzą w ławkach. Przy jednej z nich stoi kobieta Dziewczynka siedzi w ławce. W dłoniach trzyma książkę

Jury, pod przewodnictwem Beaty Merty, kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Strzałkowie miało trudne zadanie. Oceniało uczestników pod kątem poprawności, płynności czytania, intonacji oraz umiejętności właściwego podkreślania emocji zawartych w utworach. Zgodnie z werdyktem, poziom konkursu był wyrównany, co świadczy o wysokim przygotowaniu młodych uczestników.

Wyniki Konkursu:

I miejsce i tytuł Mistrza Pięknego Czytania zdobył Maksymilian Pisarek z PSP w Płoszowie.

II miejsce ex aequo przypadło Zofii Borowik z PSP w Strzałkowie oraz Michałowi Granatowi z PSP w Szczepocicach.

III miejsce zajęła Alicja Karbownik z PSP w Kietlinie.

Wyróżnienia otrzymali: Maria Mielczarek (PSP w Strzałkowie) oraz Igor Pawlikowski (PSP w Dziepółci).

Dyplomy za udział wręczono również: Adamowi Kowalczykowi (PSP w Dziepółci), Nadii Kościelniak (PSP w Kietlinie), Kacprowi Kulawiakowi (PSP w Płoszowie) oraz Anastazji Krzyszkowskiej (PSP w Szczepocicach).

Chłopiec prezentuje otrzymaną statuetkę. Obok chłopca stoją dwie kobiety Dziewczynka i chłopiec prezentują dyplomy. Za dziećmi stoją trzy kobiety Dziewczynka prezentuje zdobyty dyplom. Za dziewczynką znajdują się trzy kobiety Chłopiec i dziewczynka prezentują zdobyte dyplomy. Za dziećmi stoi sześć kobiet Dzieci trzymają w rękach zdobyte dyplomy. Za dziećmi stoją kobiety Osoby: dorośli i dzieci na wspólnym zdjęciu

Nagrody dla zwycięzców wręczyły: Beata Pałecz, kierownik Gminnego Zespołu Ekonomiczno Administracyjnego Szkół oraz Beata Przygoda-Pukacz, dyrektor PSP w Płoszowie. W imieniu wójta gminy Radomsko złożono gratulacje wszystkim uczestnikom za ich zaangażowanie i umiejętności.

Organizatorzy konkursu:

PSP w Płoszowie, Gminna Biblioteka Publiczna w Strzałkowie

Patronat: Wójt Gminy Radomsko

Fundator nagród: Gmina Radomsko

Opiekunowie merytoryczni: Iwona Adamek, Ewa Gorządek – nauczycielki PSP w Płoszowie.

 Pięć kobiet stoi obok siebie Dziewczynka podczas losowania numeru startowego Dziewczynka podczas losowania numeru startowego Cztery kobiety siedzą obok siebie Dzieci siedzą w ławkach. Trwają przygotowania do szkolnego konkursu Dzieci siedzą w ławkach. Przy jednym z chłopców stoi kobieta Dzieci siedzą w ławkach. Przy jednej z dziewczynek stoi kobieta Dziewczynka siedzi w ławce. Nachyla się nad nią kobieta, która wskazuje jej "coś" w książce Trzy dziewczynki siedzą w ławkach Chłopcy siedzą w ławkach i czytają fragmenty książek Dwaj chłopcy siedzą w ławkach i czytają fragmenty książek Dzieci siedzą w ławkach. Przygotowują się do konkursu Chłopiec siedzi w ławce i czyta książkę Jury konkursowe Chłopiec siedzi w ławce i czyta tekst Chłopiec podczas czytania książki Chłopiec siedzi w ławce. Obok niego znajduje się kobieta Chłopiec siedzi w ławce i czyta tekst Chłopiec czyta książkę Dziewczynka siedzi w ławce i czyta książkę Dziewczynka siedzi w ławce i czyta książkę Dziewczynka siedzi w ławce i czyta książkę Dziewczynka siedzi w ławce i czyta książkę Dziewczynka podczas czytania tekstu Sześć kobiet stoi obok siebie