Szkoły podstawowe z terenu Gminy Radomsko wzięły udział w  projekcie Ministerstwa Edukacji i Nauki „Innowacyjna historia – nowe technologie w służbie edukacji” realizowanym przez Fundację Arte et Marte. Gospodarzem wydarzenia była Publiczna Szkoła Podstawowa im. Józefa Wybickiego w Strzałkowie. Dzięki projektowi uczniowie klas 7 i 8 wraz z nauczycielami i wójtem Gminy Radomsko Romanem Radczycem uczestniczyli w widowisku historycznym zrealizowanym w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), która sprawia, że widz staje się uczestnikiem wydarzeń.

 

Uczestnicy projektu "Innowacyjna historia" w okularach VR Uczestnicy projektu "Innowacyjna historia"  Uczestnicy projektu "Innowacyjna historia" w okularach VR

Projekt „Innowacyjna historia – nowe technologie w służbie edukacji” ma dwa główne cele. Po pierwsze, przedstawienie uczniom nowoczesnego sposobu uczenia się historii poprzez projekcję dwóch filmów „Kartki z Powstania” czyli 15 minutowego filmu na temat Powstania Warszawskiego i „Wiktoria 1920” czyli 30 minutowego filmu o bitwie polsko-bolszewickiej . Po drugie, szkolenie nauczycieli z technologii i możliwości  wykorzystywania technologii VR  w codziennym nauczaniu. 

Młodzież szkolna - uczniowie siedzą na krzesłach, w ręku trzymają okulary VR Młodzież szkolna - uczniowie siedzą na krzesłach, część z nich na słuchawki na uszach, większość na założone okulary VR Uczestnicy projektu "Innowacyjna historia" w okularach VR Uczestnicy projektu "Innowacyjna historia" w okularach VR

- Dzięki technologii VR uczestnicy projektu oglądając dwa znakomite filmy „Kartka z Powstania” i „Wiktoria 1920” stają się uczestnikiem wydarzeń. Przenoszą się w czasie i  czują emocje, jakie towarzyszyły powstańcom w sierpniu 1944 r.  i obrońcom Warszawy z 1920 r. - wyjaśnia Grzegorz Sawoński, menedżer wystawy „Innowacyjna Historia”.

Grzegorz Sawoński - menedżer projektu " Innowacyjna historia" podczas wyjaśniania zasad projektu Plakat ilustrujący projekt "Innowacyjna historia"  Plakat ilustrujący projekt "Innowacyjna historia"  Uczestnicy projektu "Innowacyjna historia"

Uczestnicy projektu po jego zakończeniu zgodnie stwierdzili, że była to bardzo cenna lekcja historii.