21 lutego, z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, Gminna Biblioteka Publiczna w Strzałkowie zorganizowała wyjątkowe zajęcia, które miały na celu popularyzację języka polskiego wśród najmłodszych. Warsztaty pod hasłem „Z polszczyzną za pan brat” odbyły się w ramach ferii, a ich celem było przybliżenie dzieciom piękna i bogactwa polskiego języka poprzez zabawę i kreatywność.

 

Sześć dziewczynek siedzi przy stole i rysuje. Na stole znajdują się kredki i mazaki

Prowadząca zajęcia, Beata Merta – kierownik biblioteki, z pasją wprowadziła uczestników w tematykę języka ojczystego. Dzieci miały okazję wziąć udział w licznych grach słownych, takich jak rebusy, zagadki czy kalambury, które w lekkiej i radosnej atmosferze pozwoliły im lepiej poznać przysłowia i wyrażenia charakterystyczne dla polskiej mowy. Jednym z głównych punktów zajęć było rysowanie przez dzieci ilustracji do znanych przysłów, co pozwoliło im w kreatywny sposób wyrazić zrozumienie dla językowych zwrotów.

- Język polski to nasze dziedzictwo, warto go pielęgnować i przekazywać młodszym pokoleniom. Dzisiaj, dzięki takim kreatywnym zajęciom, dzieci mają szansę nie tylko na naukę, ale także na rozwój swojej wyobraźni – zauważa Beata Merta, kierownik biblioteki.

Dwie dziewczynki siedzą przy stole i rysują Trzy dziewczynki siedzą przy stole i rysują

Zajęcia „Z polszczyzną za pan brat” to doskonały przykład na to, jak poprzez zabawę można rozwijać ważne umiejętności językowe i inspirować dzieci do twórczego myślenia. Biblioteka w Strzałkowie po raz kolejny udowodniła, że język polski może być fascynującą przygodą, która zachęca do jego nauki i odkrywania.

Dwie dziewczynki siedzą przy stole Dwie dziewczynki siedzą obok siebie przy stole Cztery dziewczynki siedzą obok siebie przy stole Kobieta i dziewczynka siedzą przy stole. Kobieta podaje dziewczynce pudełko, w którym znajdują się losy Dwie dziewczynki siedzą obok siebie przy stole. Przed dziewczynkami leżą białe kartki papieru Kobieta i dzieci siedzą przy stole. Kobieta czyta dzieciom książkę Cztery dziewczynki siedzą przy stole. Dziewczynki rysują. Sześć dziewczynek siedzi przy stole. Wszystkie dziewczynki rysują Dwie dziewczynki siedzą obok siebie. Dziewczynki rysują Dziewczynka pokazuje narysowany przez siebie rysunek Kobieta i dziewczynka. Kobieta trzyma w ręku książki Sześć dziewczynek i kobieta stoi obok siebie. Dziewczynki trzymają w ręku wykonane przez siebie rysunki